درباره ما

درباره شکلات‌های دست ساز وگان

قصه از بچگی من آغاز شد. از همان زمان که پنجشبه شب‌ها، پدربزرگ قناد من با پاکتی از شیرینی‌های تازه به خانه می‌رسید و من با هیجان روی پاهای استخوانی‌اش می‌نشستم و هر چه هنر در زبان و کلام داشتم به کار می‌گرفتم تا از بین ریش‌های منظم‌اش، دندان‌های سفید و ردیف شده‌اش پیدا شود و لبخندی بزند، آفرینی بگوید و دست‌هایش را در جیبش ببرد و شگفت انگیزترین آبنبات‌های دنیا را به همراه پسته‌های خام در دست‌های کوچک من بگذارد.
چقدر کوچک بودم و بزرگی خوشبختی زود در دلم خانه می‌گرفت. لبخند، احترام و طعم خوش خوشبختی از همان جا روی زانوهای آقا جون در قلب من کاشته شد. آقا جون کم حرف می‌زد اما وقتی هدیه‌ای می‌داد حتمن با لبخند و مهربانی بسته‌بندی‌اش می‌کرد،  ستاره‌ای از چشم‌هایش بر می‌داشت و هدیه‌ات می‌کرد؛ آن وقت بود که هدیه‌اش شگفت‌انگیزترین هدیه ماندگار دنیا می‌شد و تا همیشه با من حرف می‌زد.
اکنون سال‌های بلندی از نبودنش گذشته اما من حضورش را در تک تک لحظه‌هایی که شکلات  می‌سازم حس می‌کنم. آقا جون قناد من در همه‌ی اشتیاقم به درست کردن شکلات‌ها زنده است.

تاسیس از

۱۳۹۴

سال ۱۳۹۰ بود، من وگان شده بودم و علاقه‌ی زیادی به تنقلات داشتم. آن زمان شکلات وگان در تهران پیدا نمی‌شد و همه افراد با گیاهخواری و وگان مانوس نبودند.

شکلات‌ها در قنادی‌ها با بسته بندی‌های کارخانه‌ای وجود داشتند و وقتی کسی بسته شکلاتی می‌خرید، سعی می‌کرد زیباترین بسته‌بندی را انتخاب کند، اما از داخل آن خبری نداشت. جعبه‌ خریداری می‌شد و آن زمان که بازگشایی اتفاق می‌افتاد، در بیشتر مواقع روی شکلات چربی سفیدی دیده می‌شد که تمایل به خوردن شکلات را کم می‌کرد.‌ یکی از تفاوت‌های شکلات دست ساز با شکلات کارخانه‌ای همین است.

روزی هدیه‌ای اینچنین برایم آوردند، من وگان بودم و شکلات‌ها با شیر خشک درست شده بود. شکلات‌ها را نمی‌توانستم بخورم، از طرفی بسته‌بندی آنقدر خشک و بی حس بود که هدیه دهنده اعتراف کرد سلیقه‌اش در این بسته‌بندی دیده نشده و از سر اجبار این بسته را انتخاب کرده، چون بهترین بسته در بین آنچه که در شیرینی فروشی عرضه می‌شده، نبوده است.
همان جا بود که اختیار انتخاب مشتری برایم مهم شد،‌ اینکه ما هر کدام سلیقه‌ای خاص داریم و مهم است که با حس و عاطفه‌ی خودمان هدیه‌ای شایسته برای کسی که دوستش داریم انتخاب کنیم.

از سال ۱۳۹۴ فعالیت حرفه‌ای‌ام را در شکلات‌سازی آغاز کردم. برند وگان را با حروف فارسی و لاتین برای دسته شکلات ثبت کردم و فعالیت شکلات وگان در‌ اینستاگرام آغاز شد. البته اکنون شما در صفحه‌ی اینستاگرام veganshop.ir را مشاهده می کنید، ولی بعد‌ها صفحه‌ای جداگانه برای شکلات وگان درست کردیم به نام veganchocolate.ir که به دلیل کمبود نیرو فعالیت‌اش بسیار کم است.

چند سال بعد، درست کردن حرفه‌ای‌تر شکلات را در مدرسه شکلات سازی بلژیک آموختم، ولی این کافی نبود. عشق من به بسته بندی و نحوه ارائه هیجان انگیز شکلات‌ها باعث شد از همان ابتدا بسته بندی‌های متفاوتی را برای شکلات‌ها انتخاب کنم.
جعبه‌های چوبی، جعبه‌های مقوایی با لیبل‌های خاص، اما باز هم کافی نبود. در همین زمان بود که با نازنین یعنی بهترین طراح دنیا به واسطه‌ی یاسی عزیزم آشنا شدم. من و شکلات‌ها نازنین را بسیار دوست داریم و برای زحمتی که‌این سال‌ها کشیده احترام زیادی قائل هستیم.

اتفاق اصلی از زمان ورود نازنین به مجموعه شکلات دست ساز وگان افتاد. دختری کنار من قرار گرفت که شوق تغییر و خلق کردن داشت و پشتیبان حسی خوبی برای من و شکلات‌ها شد. ما دست به دست هم دادیم و بعد از سعی و خطای بسیار به این نتیجه رسیدیم که می‌توانیم بسته‌بندی شکلات‌ها را بنا به درخواست مشتری سفارشی سازی کنیم.
الان در خدمت شما هستیم تا خواست و سلیقه‌ی شما را در بسته‌بندی شکلات‌ها اعمال کنیم.

شکلات‌ها کیمیاگری می کنند و در جان خوشمزه شان عشق خانه دارد. ما حال دلمان خوب است و باور داریم که وقتی شکلات‌ها به جان شیرین شما بنشینند حتمن حال شما را به نیکی، زیبایی و عشق می‌آرایند.

دوستان ارزشمندی در‌این مسیر من و شکلات‌ها را همراهی کردند. برخی کنارمان ماندند، و برخی هم دست در دست سرنوشت راهی دیگر را برگزیدند. حضور تک تکشان برای این مجموعه ارزشمند بود. من و شکلات‌ها تا همیشه به یاد تک تکشان هستیم و در خاطر ما جای دارند.

برو بالا